About Me

My photo
Seorang yg penyabar, penyayang.. menyintai suami dan anak sepenuh hati..

18 August 2011

" MerinduiMU mak "

mak.. tanpaMU siapa anakMU ini, tanpaMU mungkin anakMU ini tidak akan berada di sini menulis tentangMU " mak "
penat lelahMU untuk menjaga KU dari dilahirkan sampailah sekarang akan KU kenang sampai bila-bila.. mak anakMU ini amat menyayangiMU.. 
sayang yang teramat sayang padaMU mak.. mak KAU segalaNYA bagiKU.. walaupun kita berjauhan diriMU tetap akan berada dihatiKU.. mak..

KU titipkan puisi buatMU mak



MAK..
aku lahir tanpa apa-apa
engkaulah yang mengajarKU segalaNYA
membesarkanKU dengan segala upaya
berharapa aku kan jadi orang yang berguna

MAK..
ketika aku menangis dalam takut
engkaulah yang menenangkanKU
dan ketika aku jatuh sakit 
engkaulah yang selalu berada disampingku.. mak

MAK..
engkau menegurKU ketika KU salah
engkau mengingatkanK ketika KU lupa
engkau menghiburkanKU ketika KU bersedih
engkaulah yang menyembuhkanKU ketika aku terluka

MAK..
kini aku telah dewasa
berusaha mengejar dan meraih cita-cita
berharap menjadi orang yang berguna
demi mewujudkan harapan dan impian keluarga

MAK..
terima kasih mak
engkaulah segalaNYA bagiKU
tanpaMU kini aku bukanlah apa-apa
kasihMU padaKU tak kan terbalas sepanjang masa

untukMU mak
wan maznah bte wan ismail
sayang mak teramat sangat-sangat


dari anakMU
quejuemie



No comments:

Post a Comment

Followers